Öyküler

13 Mayıs 2016 Cuma

gelenler de giderler...

Sahi ya...
IV. Haçlı Seferi bizim hesabımıza neden rezaletti? Neden tutunamadık buralarda?

Cevap basit. Rumların tutunduğu yerde senin işi ne? Bir de Selçuk Sünnisi gelmiş kendini Pers diye kakalamış vatandaşlık almış, senin işi zordu be gülüm be! Rum Sünnilerinin ortasında senin işin zordu. Ulan Persli Rum Sünnisi ne be! Şii'de kalamamışlar bir! Şiiler yazık, buraya gelince Sünni oluyorlar öyle mi? Bir de dedelerine "sarıklı keh keh" diyip parsayı topluyorlar! Biz beceremedik gülüm be! Biz kötü kalpli Latinler olarak hiçbir zaman Sünni Rum olamadık bu diyarlarda. Eh, bizim kadar Yeruşalim Patrikhanesine salça olan yoktur. Bunu da bilir tüm Rumlar kendi hesabına, Konstantinopolis Patrikhanesini korurlar.

Abi, ben bu sırların feriştahını biliyorum. Anlatma bana! Sahi bir neden tutunamadık bu memlekette! Onu söyle sen bana!

Çünkü bu memleket aslında senin memleketin değildi, hiçbir zaman da olmadı. Başaramadığını görünce iğreti vatandaşlığını elinden alacaklar dedenden kalma. Bir iğreti dildir unutacağın. Onu da Sünni Rumları tersten taklit ederek yap! Selçuk Sultanların tam tersine... İğreti dilini unut.

Unuturum be abicim be! Agrippina Germanica'dan kurtulsam neler yapacağım!

Moabit Agrippina'ya sığınma! Her zaman bir yol vardır. Her kuş uçar, ona ait olmayan diyardan.

Rönesans çok sekülermiş abi be!

Ne bekliyordun?

Matrak olmasını.

Matrak değil mi?

Valla, matrak. Rönesans demek nümizmatik demek. Biz nümizmatiğe yenildik işte, nümizmatikle.

Yenilgi, dedenin yenilgisi.

Umurunda değildir. Benim de kalbim hafif artık. Çok uğraştım, tüm yollar kapalı.

Ochi. Buralarda sana tüm yollar kapalı. Anadolu artı Beylikdüzü. Bir zahmet sana kapalı olsun. Eskiden klas yerlerdi buraları. Şimdi sadece balçık. Gerek yok, vakit kaybetmeye. Bakarsın bir Aya Sofya bir Sümela rezilliğin dibine batırılmış. Bu memleketin, bana iğreti memleketin gidişatı bellidir. Ne senin onlara ne onların sana hayrı var! Bırak İğreti Gelinciklerine kan diksinler iki miligram. Sen buna eder bir iğreti dil, bir iğreti memleket eder dersin. Bu ucuzluğa da hiç bozulmadım ya neyse! Arivederrchi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder