Öyküler

18 Haziran 2016 Cumartesi

bacım deme kardeşim bacın çıkar II

Deminki yazı gitmedi değerli Castor. Ben Pollux. Hoşuma gitti bu durum yahu! Her neyse! Geçmiş yazılarımı elden geçirdim ve şu sonuca vardım: baba tarafından dedemi sistematik olarak inkar etme eğilimi. Dedem Gregoryen Ermeni. (kısa bir özür yazmıştım, ama gitti. Nasılsa bir özür dileyeceğim iki Hüdavendigar geyiği çevireceğim. Kesin. Stabil.) Fakat inkar sebebim bu değil. Çocukken Slav Gürcüsü olan babaannemden de çok kaçardım. Çok sıkıcı bulurdum onu. Sürekli şikayet ederdi çünkü. Sonra Alzheimer'den vefat etti. Şimdi bütün sırlarına vakıfım. En azından kendimi ilgilendiren kısmına. Benden hassasiyetle saklanan eğlenceli kısmına.

Gün geldi ben de babaannem gibi sürekli şikayet moduna geçtim, babaannemi sorgulamaya başladım. Evet. Babaannem melankolikti. Bugün çok nazik bir insan olan dedeme bu kadar yüklenmeyi anlamsız buluyorum. Yoksa olmuyor. Anlaşılmıyor. Dedem Bülent Ecevit'i çok severdi ve Bülent Ecevit'i mükemmel biçimde temsil ederdi. Yaşlılık günlerinden hatırladığım bu, birader.

Şimdi! Bende hiç Gregoryen Ermeni yüzü görüyor musun? Ermeni yüzü görebilirsin, ama Gregoryen Ermeni yüzü görüyor musun? Sapkınlığın derecesi bu. Had safhada retrospektif okuma yapmak. Tam karışımı bulmaya çalışıyorum. Bence İtalyan oranı çok yüksek, Yahudi oranı da öyle. Bu yüzden Alman oranı düşüyor, ama Slav oranı çok düşmüyor. Bilmiyorum, Slav oranı nasıl işliyor onu anlayamadım. Katolik olunca. Zaten doğal Stalinizm, osursan kuzenin çıkıyor. Sen '77 doğumluydun öyle değil mi? Kendi kız arkadaşları, belki de evladı ya da evlatları olan bir adam. Doğal olarak. Ben bile bunu söylüyorum 'doğal olarak'. Kazık kadar adam!

TMK Reformu şart. Herkes için. Samimiyetsiz Harun Reşid'e ya da sapkın Schreber'e ulaşmada TMK Reformu şart. Samimiyetsiz Harun Reşid'i taklit ede ede ben de samimiyetsizliğin dibine vurdum! Çok samimiyetsiz bir adam ya da sapkın. Zamanında anlasaydım bugün her şey yine bir ve aynı şeklide bu biçimde rücu edecekti. Yani daha iyi ya da daha kötü bir 'seçim' yok. Sadece Harun Reşid Schreber oryantalizmi bir de 'Gnothi Seauthon!' vaziyetleri. Sıfır kilometrelere hoş bakılmıyor. Çocukluk aşklarına da. Çok sıkıcı ve stabil. Birader, bunları niye anlatıyorum biliyor musun? Aslında bunları sana değil bacıma anlatıyorum. Tüm bacılarım hacı olduğundan beri bacı arayışındayım. Yok len! Onlardan hacı maçı çıkmaz. Hacı macı da çıkmaz. Tutamazlar. Tutmazlarsa tutmasınlar diyeceğim de! Böyle diye diye battık! 

Neyse sen İttihat ve Terakki'yi Sarıkamış Hezimeti'nden kurtardın herhalde? Ben şahsen formülü buldum. Kötü günümdeysem 1915 Soykırımı mı dedin, ben de al sana Gürcü Soykırımı dedim. İyi günümdeysem "Benim adım Gomidas. Ben Philosopher King olmak zorunda değilim, Ich bin ein Künstlerphilosoph." En güzeli! Hala gıcıldanıyorsan kadro arkadaşların seni işletiyordur, yoksa sen beni işletiyorsundur. Kolay gelsin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder