Öyküler

18 Haziran 2016 Cumartesi

Bacım Deme Kardeşim

"Bacım Deme Kardeşim Bacın Çıkar" demişler. Çok kötü dedikodunu yapmışım. Ayıp seviyesinin çok üstünde. Sen de muhtemelen hepsini okudun. Arkadaşlarınla ya da yoldaşlarınla birlikte. Samimi üzüldün. O zaman doğru yoldasın. Ben matah bir demuazel olduğum için değil, sistem çok gaddar, acımasız olduğu için. Arada hepimizin samimi üzülmeye ihtiyacı var. Şahsen ben baba tarafından dedemin Müslümanlaşmış ya da Müslümanlaştırılmış Ermeni olduğunu unutmasam iyi olacak.

Tahmin edersin, adama çok küfretmiştim. Tuhaf tuhaf işler birader! Şimdi kendime Gomidas diyorum. Bir bu eksikti! Şahdım şahbaz oldum! Kardeşim sen yüzüne çok dikkat et emi! Bu kadar da benzerlik olmaz! Tamam sen sıska bir adamsın. Biraderin de şişko bir adam. O Gürcü meselesi çok hassas. Babaannem hayatında çok sıkılmış, bunalmış bir kadındı. Çook! Her Rabbimin günü de dedeme nezaket sınırları içerisinde küfrederdi. Biz dedemi Kürt sanalım diye, sanırım. Fakat dedem ayan beyan Gregoryen Ermeni'ydi. İşin Müslüman'ına Hıristiyan'ına girmiyorum. Gerek yok!

Gürcülük? Yahudilik gibidir kısmen. Kadroyu toplar oradan oraya bir açılır bir kapanırsın. Fakat Yahudiler ethnos kimliklerini genos kimliğine çevirebilme gücüne sahiptir. Tabii babaannemin babası Osman Acara ile babaannemin tipi hiç benzemezdi. Şimdi Menşevik Gürcistan'ına ne oldu? Fotoğraflar nerede? İşin tuhaf tarafı kardeşim bir suratına bak yahu! Gregoryen de değilsin şimdi. Ben de değilim. Katolik misyoneri de değilim. Senin Müslümanlığına Hüdavendigar demem de ayıp olmuş. Yine de takipteyim. (...) İyi bari. Ben Avusturya'nın neden mültecilere bu kadar açık olduğunu geç anladım. Yoo. Zurnanın zırt dediği yerde kişisel almıyorum. Gomidas neden kişisel alsın? Kral mı? Süleyman mı? Görüşürüz cicim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder