Öyküler

30 Haziran 2016 Perşembe

biliyorum

Çok emek verdim. Yola çıktığımda derdim emek vermek değildi. Hayat standartlarımı korumaktı. Şimdi kolay kolay boyun eğemiyorum. Yaptığım çok şey var. Yaptığım şeylere sahip çıkmak istiyorum. Basitti. Ticaret yollarıyla oynamak. Bir süre sonra oyun büyüdükçe büyüyor. Fakat kumarbaz değildim. Değilim. Kumar oynamıyorum. Daha çok kurmaya dair bir çaba.

Kirlenmiş havaya oksijen de denebilir. Açılımlarımı kırk kez dile getirdim. Doğu ile Batıyı ayıran bir coğrafya geliyor sandım. Temelde. Bu nedir bilmiyorum. Sadece artık çok fazla hayal kurma lüksüm yok. Sonunda ne gelecekse kabulleneceğim. Son birkaç aydır öngörülebilirlik oranı sıfır. Benden istenen şey çok basit. Toplu olarak uzlaşmaya varılabilecek bir "seçim" yapmam. Öyle bir uzlaşma alanı yok. Her kafadan başka bir ses çıkıyor. Hala. O büyük rakamları sistem püskürtmüş olsa bile.

Bir yandan beyhude, bir yandan da ölüm kalım meselesi. Artık koruduğum şey kendi bedenim değil. Serez humması ile ilgili. Partner olamıyorum. Kimsenin partneri olamıyorum. Serez humması. Bir de hep düşman aramak. Bu adam niye iyi davrandı, şu kimse niye yüzüme güldü. Kafalar böyle. Pes etmiyorum. Henüz pes etmiyorum. "Memleketi satacak" bir seçim yapmayacağım. Sonuçta ülke o anti-komünizmi yendi. Bundan eminim. Ortadoğu da birkaç ay önceki Ortadoğu değil. Ben de revize olmaya çalışıyorum. Henüz beceremedim. Şu ceza hukuku fena vurdu. Kim neyi neye göre cezalandırıyor? Değdi mi diye sorsam, değdi. Sadece ucunda ceza hukuku olsa da artık biraz diplomasi istiyorum. Bunu başaramıyorum. Çok uğraştım. Emek verince o kadar kolay pes etmiyor insan. Babam artık yumuşasan minvalinde bir şeyler dedi. Yumuşamak istiyorum, ama olmuyor. Hayat da izin vermiyor artık. Ben de çoğu zaman bir şeyleri kaçırıyorum. Esaretin felsefesini hep kaçırdım. Özgürlük gökten zembille inen bir şeymiş gibi. Topraklara dair bir şey. Toprakların düzenine dair. Toprakla bağını kopardığın an ceza hukuku katlanıyor. Bilmiyorum. Nereye gittiğimi ben de bilmiyorum. Güzel bir yere değil. Ama sarf ettiğim çabanın gittiği yere kadar. Biraz fazla yalnız bir yol. Her neyse. ISIS mi demiştiniz? ISIS ölü Osiris'in cesedinin parçalarını arıyor. Dikip yepyeni bir Osiris yaratmak için. Hayat sana ne verdiyse artık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder