Öyküler

19 Haziran 2016 Pazar

Ptah'a

Ptah'a,
En güzeli vefat etmiş akrabalar fenomenolojisidir. Anne tarafından dedeniz ile babaanneniz önceden tanışıyor muydu? Babanız ile anneniz tanışmadan önce. Surat yapılarına bakıyorsunuz. Etnolojiler tutmuyor ama. Babaanneniz Slav Gürcüsü. Anneniz gerçek bir Cermen. Artık Yahudiliği bile üzerinden sıyrılıyor. Nasıl beceriyorsa? Biz o Yahudiliği toplayana kadar kırk takla atıyoruz kadın saf kan 4. yüzyıl Cermen'i. Tacitus görse ne hissederdi? 359 yılında Prusya'ya bırakmışlar. Oradan emekleye emekleye İstanbul'a varmış dedem ile anneannemi 3 yaşında buluvermiş. Yıl olmuş mu 1957! Bir de bakmış anneannem de Alman Yahudisi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı. Babası da İtalyan Yahudi (matbaacı ama aslında gizli editör ve kitap çevirmeni, bir de Hörspiel koleksiyonu var) bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı. Annem Balkan Savaşları'nı bilmez. Fakat Platonik Şerare'yi (bildiğin çevirisi Elektra) çok iyi tanır. Bu kadın da kendisinin arkasından bir güler bir güler. Annem dışında hepsi Çengelköy Mezarlığı'nda.  Daha doğrusu babaannemin yeri Çengelköy Mezarlığı değil. Şerare Ninemi özlüyorum ama çok. O bile "bokunu çıkardın" derdi herhalde. "Domuz/domus" da derdi.

Sana niye bu acımasızlığı yaptım? Hayır, bir acımasızlık yapmadım. Çok yıllar olmuş. Ölenle ölününce çok eğleniyor insan, onu hatırlatmak için anlattım. Tacitus Seher ile annesi Sarah ile kızları Rakel'in kayınpederi, Davut'un üst soyudur ve bir aşiret ya da boy öncesidir. Bak gerçekten çok eğleniyorum. Herkes can sıkıntısından patlasın diye eğleniyorum. Sen de ölenleri bir hatırla! Ölenlerin arkasından takılanları. Sonra ölüm olduğunu hatırlayınca "ölüm" masalları anlatanları. "Ben panik atağımı yendim Kıvanç." "Ben de bu aralar paranoyak hissetmiyorum." Bir yalanı yaşıyoruz zaten. Elealı Zenon olunca da bu bir sıkıntı değil. Sonunda ben de istediklerim için mücadele vermeyi öğreniyorum. İstemediklerimin peşinden koşmak yerine. Fuzuli Sofizmi. Merhumla müteneveffa ile her şey kolay. Her şey destan. Lacuna diye bir kelime vardır Latince, zaten bilirsin. Boşlukları ister istemez yanlış dolduruyorsun, yani doğru.

saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder