Öyküler

19 Haziran 2016 Pazar

Schreber VI

Her zamanki gibi tüm masumiyetinle anlamayacaksın. O masum hallerini hiç unutmam. Samimi masumdur ve anlamaz. Bunu da anlamayacaksın Schreber. Annemin kendine seçebileceği tek damat var aslında, kalanları beğenmez. Doğu'dan gelse ayrı beğenmez, Batı'dan gelse ayrı beğenmez. Seçim yine çok iyi. Bu kadın her şeyin bir numarasıdır. Karakter öyle. Tipik bir Cermen kadını. Öyle annesi gibi Charlottenburg kokoşu olmayı sevmez. Sevmemiştir de. Hiçbir zaman. İhtiyacı yoktur.

"Bunları biliyorum zaten." Anlamadığın şeyler var canım. Sana bin kere Byzas'tan bahsetmeye çalıştım. "Eee, tanışıyorum zaten. Önemli olduğunu da sanmıyorum." Belki de. Hikayesi iyi ama. Bayağı iyi. Bu adamın Michael diye bir kankası var. "Hala var mı o kanka?" Mecburen canım. Yoluna çıksa kafanı mı çevireceksin? "Çevirmezsen de bir merhaba der geçersin. Bu kadar mı zor?" Bilemem. "Nasıl bilemezsin?" Bence bir noktadan sonra seni de ilgilendirmeyebilir. "Nasıl ilgilendirmeyebilir?" Bilemedim. Sen mantıklı düşünmüyorsun. "Bunun adı mantıklı düşünmek değilse mantıklı filan düşünmek istemiyorum. Onca yaptıklarından sonra?" Tam da senin tam desteğinle. "Şantaj mı bu?"

Hayır. Sorun bu değil. Umurumda da değil. Herif birinci sınıf aktördür. Çok kalite bir dizi film çekse de oynasa. Biz de seyredip end result alsak. Hikayesi iyi. Ayrıca akraba olma ihtimali çok yüksek. Yani annemin birinci ya da ikinci dereceden kuzeni olmayan kuzeninin ve anne tarafından dedemin yeğeninin akrabası gibi. Sima çok benziyor. Sadece benzerlik de olabilir. Fark etmez! Ama Yahudi demem, çok Rum suratlı bir yandan da. "Ne diyorsun? Ne anlatıyorsun sen ya!" Yani ben bir Hektor değilim bu Byzas'a. Achilleus da olsaydım kasıp artık düello filan istemezdim. İnsan bir kuru özür de dilemiyorsa bu koşullarda... "Kimse dilemedi." "Evet. Kimse dilemedi." Neyse, bu adamın olayı Hektor'un kardeşi Byzas olması. O kadar. Tabii arada Nahid Sırrı Örik Kıskanmak'ın Nüzhet'i de oluyor, ama o kadar genç değil tabii. Onun da ismi şişiyor. Ptah'ın aksine şişen isimlerin içi karakterle doluyor. Artık Roderick Usher değil ama. O günler geçti. Salih Güve hallerini hiç beğenmedim. Hırt bir herif. Tabii o kadar iyi aktör olmak için hırt olmak lazım. Başka türlü olmaz. Hayatta kaçacağım tip değil kısacası. Fakat hikayesi çok iyi. Zaten senin bozuk çaldığın şey de bu. Senin "yerelleştirdiğin" isimleri ben gelip bu kapıdan yine Bizantinize ederim. "Bu muydu derdin! Oooofff! Buyur, tamam. Esniyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder