Öyküler

19 Haziran 2016 Pazar

Schreber'e

Merhaba Herr Daniel Paul Schreber,

Şu an elimde tuttuğum kitabı tahmin et: Freud, Olgu Öyküleri. İçinde Schreber de var. Payel Yayınları. Hayatta satın alamazsın. Satın alabiliyorsan Türkiye Cumhuriyeti diye bir devlet hiç olmamıştır. Son dönem Osmanlı da. Kitapta Schreber'in ön ismi asla verilmiyor. Wiki'de Daniel Paul Schreber diye geçiyor. Bayağı yakışıklı bir adam. Genelde hayatta alıntı yapmam. "Senin hiç utanman yok mu?"nun kibarcası bir şeyler sormuştun. Yok. Niye olsun ki? El alem gitmiş Kama Sutra heykelleri yapmış utanmamış ben mi utanacağım?

Dur alıntı yapıyorum: "Tüm bunlara karşın yine de patolojik kökenli ve kendilerini bütün bir sistem haline getirmiş düşüncelerle doludur, bu düşünceler az ya da çok sabittirler ve dış gerçeklerle ilgili hiçbir nesnel değerlendirmeye ve yargı aracılığıyla düzeltilmeye elverişli görünmemektedirler." Yani Neo-Kantçı olsam imkansız cümle derdim. Şunu eklerim ama genel ahlakçı bir önermenin aşırı bilimselleştirilesi. (Daha komplike bir şey de olabilir). "Niye bir kadın akrabana, bir kız arkadaşına hayatın genel geçer gerçeklerine dair fikir danışmıyorsun? Niye baba sözü dinlemiyorsun?" Babamın benimle ciddi bir iletişim problemi olduğu açık. Bunun sebebi de inşaat sektöründen hiç hazzetmiyor olmam. Bu kadar. Babamla başka bir problemimiz yok. Fakat babamın çok sevimli müteahhit bir arkadaşı var. Tipik bir  Laz. Çok tipik. İkisi çok matrak görünüyorlar. Bir de başta çocukcağızdan korkmuştum. Benden en aşağı 5 yaş küçüktür. Saçı da erken ağarmış. Evlendirsek de mürüvvetini görsek. (Evli değilse orada burada tabii). Adı da Murat. Biliyorsun benim ikiz kardeşimin adı da Murat (gülüyorum artık). Bence de Schreber okuyup ne yapacaksın? Benim Schreber'e yazdığım mektupları oku. Bence asgari ücretin 300 TL üstünde de para harcama bireysel olarak. Saçmalık! Becerebiliyorsan. Kredi kartı da kullanma. Becerebiliyorsan. (Kredi kartı sistemini de çözdüm. Bir bu eksikti. Eyyubiler diyorum ve gülüyorum. Hiç ilgilenmezdim zamanında. Benim yüzyılımda yaşamamış Eyyubiler. Nasıl ya? Haçlı Seferleri diyip durdun. Coğrafya tutmamış. Nasıl tutmamış? Tutmamış ya. Tutmamış işte.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder