Öyküler

26 Haziran 2016 Pazar

Schreber'e

Merhaba,
Derin Tarih diye bir dergi buldum. Çocukken YapıKredi'nin Doğan Kardeş'ini çok okurdum. Onun kuşesi. Güzel bir dergi. Tiryaki Hasan Paşa'dan bahsediyor. Tam tahmin ettiğim gibi. İkna olmamayı ben tercih ettim. Strüktür bu strüktür. Ben sabırlı bir insanım. Davut yıldızını bir kere sola sonra iki kere sağa çevir. Ne görüyorsun? Aynı yıldızı. Eşkenar üçgenler. Bilhassa ikna olmadım. Londra belediye başkanı argümanına hiç ikna olmamayı ben tercih ettim.

Pırlanta reklamlarına bakıp ikinci tercih olarak FAQ seksiyonuna atlamayı da ben tercih ettim. İletişim yok ya! Belki bir gün bir yol bulunur. Benim hala ümidim var. Ne yazık ki Filioque üzerinden. Hayat acımasız. Hepimize. Babam fenalaşabiliyor, ama güçlü bir insan. 36 yıl şair olduğunu benden saklamış. Şimdi her  şiir bir dır dır. Zavallı adam! Kayınço damatlarını hiç sevmiyor. Haklı da. Pısırık olduklarını düşünüyor. Kendisi değildi çünkü. O yüzden bazı şeyleri hiç eşelemiyorum. Annemle babam iyi arkadaş zaten. Babamı soy kütüğümden yüzde 85 oranında çıkarmaya kalkmıştım bunu bugünlük yüzde 65'e düşürüyorum. Ama bir halayık 5.000 kayınço eder demişler. Halayık kayınço ikilisi balçık çifttir. Her neyse!

Ben sabırlı bir insanım. Türkiye topraklarında belki de 14. yüzyıldan bu yana bu kadar koyu din tartışmaları dönmemiştir. Bu kadar açık yani.  Bir insanın kimliğinde Müslüman yazıyorsa, çok açık biçimde de dinini ifade ediyorsa bu bir çelişki. Kimlik bilgilerinde yazıyor çünkü. Müslüman koca geldiği an en iyi ihtimalle seküler. Bu tehdide en az bir franbuazlı pasta kostümü. Benim kafalar böyle değiştirilmez. Fanatik. Neyse uykum var. Görüşebiliriz ümidiyle. Şimdilik çok ümitsiz değilim, sadece sabırlı bir insanım.

İyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder