Öyküler

12 Haziran 2016 Pazar


Son Taslaklar (GÜRCİSTAN TECAVÜZE UĞRADI! NEDEN?):

-Hırvatistan yerinde duruyor. Sırpskihırvatski dili de Hırvatça ile birlikte yeniden yerini almış. Ne çektiğimi ben bilirim. Dikkatli olmak lazım. Adrianopolis'e uzayan kafa daha nerelere uzar! (orta yol için: kişi Müslümanlığını beyan edene kadar sekülerdir. Nokta. Bir kişi Müslümansa da sınırlarımızı kurcalamadığı sürece soframıza misafir olarak bir dereceye kadar buyur etmeliyiz. Nokta. "Hıristiyan (ya da Yahudi-Hıristiyan) değil" dedikten sonra politikan bellidir.)

-Gürcistan çok kötü oldu. 1. sorumlu ben, ayakta uyudum. 2. sorumlu taşeron devletler 3. sorumlu (aslında birinci sorumlu) kuralları belirleyen, güçlü devletler (en az iki ülke). Gerekli ilham verici belgeye ulaşırsam: (İlk önce Katolik Ermeniler Katolik Gürcüleri Haylaştırdı. Bu kesin gerçekleşti. Bunu ispatlamam lazım. Elimdeki delil yetersiz. Bir de salak gibi sevindik, birbirlerini buldular diye. Aslında bilanço çıkarıldığında şimdilik ne karda ne zarardayız. Zira Ermeniler kuyumuzu kazmış olsa bile, sayelerinde birçok devlet sırrı öğrendik. Onlar olmasa hayatta öğrenemezdik. O yüzden teorik olarak "ne dost ne düşman". Kırılmamak, darılmamak ve önemsizleştirmemek en önemli mihenk taşları.)

Tabii, imkansız bu teori, çünkü çok feci komşuyuz. Şu Eurovision yarışmalarında kadınları bağlarlar ya, tam o kafalarda. Kırk düğümden komşuyuz. İyiler ama. Çalışkan insanlar çok. Emek insanlar. Şimdi gereksiz feverana girmeyi hiç düşünmüyorum. Küsmeyi de hiç düşünmüyorum. Sadece ne yazık ki söz verme noktasına geldiğim ilk diplomatik adımımı geri çekeceğim için ciddi sıkıntı çıkacak. Bu sözü vermeyeceğim. Sadece Gürcistan meselesi için bile değer. Bir de ekümnik hayallerimle çelişmeyi bırakın çatışıyor. Eğer ekümenik hayallerim varsa (sizce?) Ermenilerle bundan sonra birinci elden işbirliği yapamam. Onlara uygun olursa ikinci elden işbirliği yaparım. Umarım onlar küsmez. Zaten Ermeni Soykırımı dedikleri an Gürcü Soykırımı diyorum ferah ferah ki etnik temizleme, tehcir, katliam, bunlar olmuş mu? Bence katliam ve etnik temizlik olmadı. Ben oyumu tehcirden yana koyuyorum. Soykırım sanmıyorum. Sanıyorum çok fazla kişi alakasız devletler tarafından "istihdam" edildi (köleleştirilmediyse). İstihdamın kaydını tutamam. Fakat köleleştirme durumu varsa hesap sorabilirim. Sanıyorum İran çok sayıda Gürcü getirtti ülkesine, hayal meyal bir haber okumuştum. Nasıl bulurum şimdi? Türkiye'ye akış oldu mu bilmiyorum. Rusya'ya akış oldu mu onu da bilmiyorum. Muhtemel. "Ama bizim memlekete de Gürcü hasta bakıcı geliyor!" "Eeee? Yüz bimlerce mi?"

Büyük Kafkaslar ve Küçük Kafkaslar. Ermeniler çok sağlam kazık attı. O yüzden hiçbir şey isteyemezler. İsteyebilirler de, kimse vermez. Gürcü tehciri, İran'a. Ayrıca Lazların Gürcü alfabesine geçmesi var. Gürcülerin kendi dilleri yok olma noktasına gelince Lazlar akbaba gibi bir iki değişiklikle alfabemizi talan etmiş. Sıradan. Çerkesler kim bilir ne yaptı?  Ermeniler yüzüme gülüp Çerkes kadınlarıyla sex on the beach falan içti herhalde. Onların da politik seviye belli. Kasarlarsa tüm iyi niyetleriyle Kafkas Soykırımını getirirler. Kadın. Zarafetini sergileyeceğim diye ağzından çıkanı kulağı duymaz. Ahmet Hakan bir, şu Spinozist Rüküş Rabia iki. "Bu işler böyle oluyor ama." "Hayır canım. Hiç de öyle olmuyor."

Bu arada İran ile Ermenistan arasında vize kalkması da çok önemli. Artı eksi dengesini öngöremiyorum. Fakat çok önemli bir olay. İran'da önemli bir Ermeni nüfusunun da olması lazım.

Kaç ay önceydi? Şu takriben 500 kişilik Ermeni tehciri oldu mu? Reel olarak gerçekleşti mi? Şu an belgeler elimde değil. Çok aptalım. Bu belgelerin teker teker saklanması gerekiyor. Umarım telafi ederim.


Kafkas ticareti: Yahudiler (İsrail), Yunanlılar (Yunanistan ve Güney Kıbrıs) ve Rumlar (Türkiye), Ermenistan, Türkiye, Rusya, /belki en fazla Azerbaycan ve İran. Daha fazla ticaret mümkün değil, yerel dinamikleri saymadım, teröre yatkınlaşan bir ticaret var bu bağlamda evet. Bu aktörler hem tarihsel, hatta oldukça uzun zamandır tarihseller. Birikmiş ve saklanmış sözleşmelerden çıkar. Kafkasya daha fazla aktör kaldırmaz. Var olanlar da uzaklaşmalı. Uzaklaşmazsa... Henüz hiçbir şey öngöremiyorum. Bir dakika.

Eski Gürcistan Başbakanını (Saakashvili) Dimitri Peskov sanırım Ukrayna valisi olarak kızağa çekti ya da buna benzer köleliğe dayalı mübadelenin üstünü örten bir mizansen hazırladı. O zaman çok şaşırmıştım. Şu an en azından Cenevre'de Saakashvili'nin durumunun tartışılması gerekirdi. O kadar da hafızasız değiliz. Gürcistan ne olacak? Gürcistan'ın gizli saklı yıkılması (tecavüze uğraması) ne demektir? Bu soru tekrar tekrar sorulacak. Gürcistan Devleti tecavüze uğradı! Stalin'in köken olarak geldiği GÜRCİSTAN TECAVÜZE UĞRADI! Neden? Hangi failler bu tecavüzü hangi saiklarla gerçekleştirdiler? Neden Rusya Federasyonu Gürcüleri memleketine ağır malum kölesi ya da işçisi olarak alma refleksine sahip ve bu konuda hiç ödün vermiyor? Gürcüler Rusların malum kölesi ya da malum işçisi mi? Neden? Kaç yüzyıldır? Neden başka türlü istihdam edilemiyorlar? Gürcüler malum kölelik ya da işçilik yapmak dışında bir kabiliyete sahip değil mi? O zaman neden memleketinize getirtiyorsunuz? Gürcistan tecavüze uğradı. Sebep?

Bugünlük bu kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder