Öyküler

17 Temmuz 2016 Pazar

Corleonelerin izinde

Corleoneler bir yüzyıl sonra farkındadır. Karşı kamplardan kasıt budur. Artık rakip gelmiştir. Bir yüzyıl sonra. Kurulmak için okyanuslar kat edildikten sonra birileri de kendi memleketinde bir uçak parası dahi vermeden kendi Corleone'sini kurmaktadır. Haberlerde dahi çıkmıştır. En haber takip etmeyen Corleone bile haber seyreder olmuştur. Bazen ciddi bazen hayretle. Gerçi yeni de değildir. Eski hikayedir.

Corleoneleri geç buldum. Hatta çok geç fark ettim. Papalık Devletini kurma hırsıyla yanıp tutuşuyordum. Gözlerim kör olmuştu. O yüzden seyrettiğim filmleri bir kez daha seyredip, birileriyle özdeşleşme (identification) ilişkisine girmeye ve hayatta kalmaya çalışıyordum. Adamların var olduğunu dahi fark etmiyordum.

Zaten Corleoneler çok ama çok kalabalıktır. İşkoliktirler. Sabah akşam çalışırlar. Çin Mahallesinden de çok çalışırlar. Hepsi dramaturgdur. Her yerde izini süremezsiniz Corleonelerin elbette. Michigan'da ya da Utah'ta yaşamıyor olmaları muhtemeldir. Arada Texas'a tatile gidiyorlarsa insan şaşmaz. Oysa Kuzey-Güney hattının kuzeyidirler. Net kuzeydirler ve muhtemelen güneyde yazlıkları vardır ya da ona benzer bir şey. Yoktur. Yazlıkları yoktur. Amerikalara bakıp bakıp Portekizce öğrenmek isterler mi? Bilinmez. En fazla iki cümle. Bence eldekini tutma çabasındadırlar. Biraz genişleyebilseler hoş olur tabii. Fakat son kertede ben rolümü iyi oynarım abi demekle yetineceklerdir. Kalabalıktırlar. Dramaturg, aktör, aktris, performans sanatçısı, senarist, dizi oyuncusu, yapımcı, görüntü yönetmeni vs. derken sayıları tespit edilemeyecektir. Tam tamına üç kuşaktırlar. En eski kuşağın enerjisi buradaki 30 yaşındaki adamın enerjisine denktir. Yaygın Rönesans'ın lanetinde koskoca dünyada bir Venedik ile bir Floransa gibi kalakalmış hayretten de donakalmışınızdır. Corleoneler, sizin kadar Pirandello bilir. Siz gelirken onlar dönüyordur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder