Öyküler

15 Temmuz 2016 Cuma

devamı geliyor

Büyük halam "Kızım imparatoriçe olsun. Ben de imparatoriçe annesi imparatoriçe olurum. Şu kız zaten kafasına göre takılsın. İyi öyle." Bunları açık ve seçik biçimde yazıyorum ki çekinilecek hiçbir şey yok.  Tipik post-Solomon mass hane strüktürleri. Bir yerde tutmazsa bir başka yerde başkalarında tutar. Hani 90'ların başında Bizimkiler diye bir dizi vardı, onun komşu değil akraba versiyonu. Pis iş yaptığımı sanmıyorum.

Büyük halam 35 yıl sonra bir şeylerin ters gitmeye başladığını yavaş yavaş sezmeye başlamıştır. Küçük halam ya gerçekten küsmüştür ya da küs taklidi yaparak beni biraz sarsmak istemektedir. Alınmış olabilir. Çok alıngandır. Genç ve alımlı bir kadındır. Babamdan üç yaş küçük olduğu halde maksimum 45 yaşında gösterir. Yeşil gözlüdür, kısaca saçları vardır. Zor bir hayatı olduğu halde kendini yıpratmamayı başarmıştır. Kısacası başarılı bir kadındır. Benim ödümü patlatan 18-34 yaş grubunu komple şutlayabilirim. İsterse tabii. Şutladım bile sanki. "As You Like It".

Büyük halam da o kuşağa göre geççe gidenlerdendi.  Şimdi neden geç gittiğini çok iyi anlıyorum. Epey iyi bir matematik tutturmuş. Hep çok iyi bir ev kadını oldu. Hem çalıştı, öğretmenlik yaptı. Hem de birinci sınıf bir anne ve ev kadını oldu. Aynı zamanda iyi bir ressamdır. Resimlerinde Japon etkisi vardır. Her resmi iyi değildir, ama iyi resimleri çok iyidir. Çok sabırlı bir kadındır. Ben onun sabrını çatlatana kadar. Tüm iyi niyetiyle ben geç giderken kendim ve hanemiz için en doğruya gideceğimi ummuş olmalı. O da genel ahlakçı gibi görünse de bana daha çok imparatoriçelik için genel ahlakçı taklidi yapmanın en doğrusu olacağına inanmış gibi göründü. Genelde çok ferah ve sakin bir kadındır. Bugünlerde pek endişeli.

Teyzem. Bulunduğu mıntıkadan en doğru tahmini tutturmuştu. Uçak düşene kadar. Talihsizlik! Dış koşullar bazen huzurlu iç ilişkileri derinden sarsabiliyor. Çok hoş bir kadındır. Annemden on küsur yaş büyük olmasına rağmen maksimum 55 yaşında gösterir. Güzel ve sade giyinir. Kısa saçlıdır. Muziptir. En belirleyici özelliklerinden biri muzipliğidir. Dozunda ve hoş içer. En sıkıcı konularda bile çok hoş sohbettir. Kısacası başarılıdır. Şutladıysam ben bile bir tuhaf olacağım.

Peki, Züleyha gözlü Harry Potter tahmininin nesi yanlıştı? Yanlış bir tarafı yoktu. Seçilen seçilmişti. Genel ahlak sıkıntısı, kompleksi diye bir şey de yoktu. Daha iyisini seçemezdi diye de düşünmüştü. Muhtemelen. Hikayeyi de beğenmişti. Kesin. Uzun uzun Reşat Nuri Güntekin sohbetleri etmiştik. Teyzem ilk gösterdiğinden çok ama çok daha entelektüel bir kadındır. En zor bilmeceleri çözer, en zor kelime oyunlarını (Scrabble) oynar.  Edebiyatı da iyi bilir. Bana edebiyat öğretmeni diyerek hoş bir iltifat da etmiştir.

Ee, sonra ne oldu Harry Potter'a? Niye bu u dönüşleri? Birincisi, bir kadını sosyal medyadan ölümle tehdit edecekseniz, sakın ertesi gün iddianızı geri almayın. Uzun süreli ve ciddi düşünüyorsanız "Yüzünde sigara söndürürüm" demeyin. Enayi mi bu kadın? Bir de kendine transseksüel erkek diyorsa "Anastasia" tehditleri savurmayın. Doğal dertleriniz neyse azar azar anlatırsınız. Yoluna girer. İnatlaşmayın. Kısacası, bunlar teyzemin hataları olmadığı gibi aslında çocuğun da pek hatası değildi. Kimin arkasından zırlarsan ona gidersin.

Bir de Yahudilik meselesi sorundu. Çok büyük. Eski Ahit okuyan her genç kızın başına gelir. 6.5 milyar "Saçmalıyorsun!" deseydi belki ikna edilebilirdi. Fakat kim bir insanı bir kitle olarak buna ikna etmek istesin? Kısacası ciddi sıkıntılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder